Uczestnicy koła - uczniowie o zainteresowaniach humanistycznych, dziennikarskich a także informatycznych próbują swoich sił w charakterystycznych dla pracy dziennikarza formach. Tworzą wypowiedzi w różnych gatunkach literackich. Prowadzą wywiady i sondy. Uczą się krytycznego myślenia o otaczającej ich rzeczywistości i nabywają umiejętność redagowania pisemka szkolnego.

   Program Koła dziennikarskiego kładzie szczególny nacisk na rozwój ucznia i jego zainteresowań.  Stwarza możliwość rozbudzania w młodzieży  pasji zdobywania nowej wiedzy i umiejętności.

   Zajęcia mają na celu wyłanianie ukrytych talentów, rozbudzenie wiary dziecka we własne siły oraz kształcenie umiejętności pracy w zespole. Mają zainteresować młodzież dziennikarstwem oraz ukazać możliwości technologii informacyjnej, cyfrowej i komputerowej oraz zachęcić ją do korzystania w przyszłości ze zdobytych umiejętności.

     Chodzi o to, by uczeń zdobył nowe doświadczenia – udoskonalił sprawność pisania i umiejętność wyrażania myśli, nauczył się odpowiedzialności pracy w zespole, a przy okazji zdobył minimum wiedzy dziennikarskiej.

     Zajęcia, w wymiarze dwóch godzin tygodniowo, prowadzone są w szkolnej pracowni komputerowej i czytelni wyposażonych w komputery z dostępem do Internetu, tablicę interaktywną, drukarkę, scaner. Na zajęciach uczniowie korzystają z aparatu cyfrowego (lustrzanki), kamery cyfrowej, dyktafonów. Projekt zakłada wydawanie szkolnej gazetki.

Przystąpiliśmy do programu Junior Media. Naszą gazetkę Ostatnia Ławka można także oglądać w internecie.