Finał projektu „Kontro/Wersje” z udziałem gimnazjalistów.

Uczniowie klasy III a gimnazjum zaprezentowani performance w finale projektu edukacyjnego "Kontro/Wersje" organizowanego przez Gdański Teatr Szekspirowski. Sztukę  reżyserowała Wioletta Majer – Szreder.

W dniach 25-26 XI w Sali Koncertowej Portu Gdynia przedstawiono filmy i spektakle teatralne w wykonaniu uczniów z 13 gimnazjów i liceów województwa pomorskiego. Od czerwca do listopada br. brali oni udział, wraz ze swymi nauczycielami, w cyklu szkoleń prowadzonych przez zróżnicowane grono ekspertów z Polski i zagranicy.

Głównym celem projektu Kontro/Wersje jest próba przybliżenia osobom młodym tematyki i technik realizacji współczesnych sztuk teatralnych oraz z teatrem powiązanych. Projekt miał zainspirować młodych ludzi do samodzielnej pracy twórczej - wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Dlatego każda grupa szkolna w trakcie prowadzonych działań miała okazję przygotować własny projekt artystyczny (spektakl/etiudę tematyczną, prezentację multimedialną, film itp.).

Finał projektu nie miał charakteru konkursu tylko przeglądu. Sztuka młodzieży z Gniewina spotkała się z wysoką oceną i przychylnymi recenzjami. Spektakle komentowało profesjonalne jury w składzie: Urszula Kowalska – aktorka, specjalista ds. edukacji teatralnej i artystycznej; Marzena Wojciechowska-Orszulak – specjalista ds. dramy, reżyserka, doktorantka UG i Paweł Biliński –filmoznawca, kurator ds. edukacji filmowej w Klubie Żak, doktorant UG.

Organizatorzy podkreślają, że  przegląd finałowy projektu Kontro/Wersje reprezentował naprawdę wysoki poziom. Sami jurorzy byli momentami zaskoczeni, jak dojrzale (pod względem tak artystycznym, jak merytorycznym) podeszli do tematu młodzi ludzie. Bez wątpienia była to też ogromna zasługa nauczycieli, którzy czuwali nad pracą swoich podopiecznych. Najciekawsza była różnorodność.  Projekt osiągnął swój najważniejszy cel: zapoznał uczniów z różnymi formami sztuki nowoczesnej, zachęcił do eksperymentu, otworzył na rozwiązania rzadko (jeśli w ogóle) stosowane w teatrach szkolnych. (teatrszekspirowski.pl)

powrót